Alla inlägg under januari 2009

Av Frida Lindberg - 18 januari 2009 17:39

En helg utan dess like vill jag påstå!

Fredagen tillbringades med att helt enkelt andas ut och ta det lugnt. Mängden av skolarbete ökar med jämna mellanrum, så efter en hel veckas pluggande och en massa repande med Ekkin så tog jag tillfället i akt. Jag gosade ner mig i soffan med godispåsen i tryggt förvar i min famn och en film! Härliga tider!

Dagen efter tänkte jag väl att; "Yes! En ny lugn dag utan obehagliga överraskningar!" Men tji fick jag. Lördagsmorgonen började med ett brutalt uppvaknade av min envisa väckarklocka som man inte kan snooza, till så mycket meddelanden och missade samtal på mobilen så den höll på att lägga av! Haha, dålig kvalité kanske. Men samtalen och smsen var väl inte tippade på att dom skulle finnas där heller. Och dom var inte önskade heller om man säger så! Kalla mig elak eller vadfan som helst, men i skrivande stund är jag på pisshumör och väldigt trött... I alla fall,efter många om och men så löste sig alla frågor på smsen och samtalen som hade kommit in under natten.. För ett tag!


I alla fall, jag jobbade lördag morgon och eftermiddag. Efter det rusade jag hem, hoppade in i duschen och for iväg till Mattias! Det var pizzatime,och lite handbollstittande. Fast jag for in till stan när handbollen tog vid. Nåt jag inte skulle ha gjort om man säger så! En dag som började dåligt, blev jättebra och slutade i katastrof!!! Härligt,tack för den. Men tur att Annwie var i närheten:) pussN! Nej uscha, jag hoppas gårdagens bekymmer försvinner nåt, på nåt sätt bara;Poff,hejdå!


Och ja; idag har det varit jobb för hela slanten. Det gick bra. Fick en jäkla massa fika så när jag kom hem orkade jag knappt nån middag, busigt Frida!

Kvällen går nog åt till lite plugg, ska nog sitta med Malins arbete och klura. Det lär ta sin lilla tid så.. I better get going!


Never again Never again Never Again

Av Frida Lindberg - 16 januari 2009 16:57

Vilken olidlig dag! Kylan höll på att ta kål på mig imorse. Funderade starkt på att gå hem istället för att stå nere vid kiosken och vänta på bussen= Frysa arslet av mig! Men,dags att härda som man säger. När jag kom på skolan vid 12 så behövde jag bara vara där till två,eftersom vi enbart skulle se på film. Skönt! Fick rusa till bussen sen för att hinna hem och käka plus fixa lite saker innan jag ska åka in till Ekkin för att repa. Och om jag inte skärper mig nu så lär jag ju en till språngmarsch ner till hållplatsen så som jag drygar på för tillfället. Jag och Ekkin ska i alla fall skriva lite eget material och kirra en ny cover, nåt jag ser fram emot! Jag gillar när repertoaren fräschas upp. fniss*


Dags att ladda mobilen med musik,sen ska jag dra. Ha en bra fredagskväll allihopa!:)

Av Frida Lindberg - 15 januari 2009 21:12

checka in Ekkin blogg som handlar hennes fritidsintresse;MUSIK!<3

Jag kommer också och skriva där titt som tätt. Den handlar också om vårt band heartbeat tex om våra spelningar, projekt osv:)


Av Frida Lindberg - 14 januari 2009 19:32

Tänker du att:
Allt löser sig med tiden? Nja, har svårt och tro det va.
På någon speciell just nu? yes indeed
Det finns ett liv efter döden?: ja det tror jag.
Att du ska vänta med att ha sex tills du är gift? haha,nix.
Tiden läker alla sår? nej.
Pengar är lycka? Mja,för det mesta skulle jag gissa på.

Utseendet är allt? Nej men ganska mycket.

Vad:
Är din favoritsport? HANDBOLL!
Är din favoritmat? korv och makaroner, och kyckling<3
Har du för BH storlek? Make a guess?
Har du för jeansstorlek? 28 typ.
Har du för tröjstorlek?: olika beroende på vilken slags tröja,men mest S eller M.
Har du för skostorlek? 38
Är ditt livsmotto? CARPE DIEM

Vad har du för betyg? ingen aning

Gör du just nu? Lyssnar på movits och smsar:))
Gjorde du igår? tandläkarn,äta på restaurang och massa bussåkande.
Har du för underkläder på dig? bh och spetstrosor
Ligger till vänster om dig? en vägg och en lampa


Utseende:
Längd?  164.5 cm.
Vikt? haha,ingen aning!
Hårfärg? blond
Hårlängd? typ axellängd?
Klädstil? typ ingen,it sucks
Fräknar? nix
Har du bröst?: eeeh,ja?
Har du höfter? ao
Små fötter? dom är väl normala?
Piercing? tyvärr:(

Tatuering? tyvärr:(
Smal? mja,normal?
Ögonfärg? blåa:))

Har:
Du suttit i fängelse?:haha,nix
Du åkt ambulans?: nix
Du kysst någon den senaste månaden?: nix
Du haft sex de senaste 2 veckorna?: nix
Du svimmat?: yes
Delat säng med någon av de motsatta könet? ja
Blivit kramad av de motsatta könet den senaste veckan?: ja
Delat säng med någon av samma kön?: jag tror faktiskt det!
Fått IG i betyg?: nix
Fått MVG i betyg?: yes(:
Blivit utslängd ifrån en lektion flera veckor i rad?: nix
Blivit polisanmäld?: nej.
Nakenbilder på dig själv på datorn? hah,nej
Du sjungt i duschen?: alltid.
Stått på en scen och uppträtt?: absolut,en massa gånger!<3
Spelat in en film?: ao(:

Av Frida Lindberg - 14 januari 2009 17:26

Mm,mätt och belåten! En massa pannkakor ligger nu i magen, har knappt ätit nånting idag med tanke på att jag har så grymt ont i käften. Jag var hos tandläkarn igår och spände och fixade lite med min tågbana. Nedrans vad hemskt! Usch, han tappade den där tråden ner i halsen på mig.. Igen! Hemskt, bläää. Men iaf, nu är man mätt och belåten. Ingen kurrande mage här inte!:)


Idag hade vi gympa och på schemat stod det skridskor. Jag kunde inte vara med för jag är förkyld,men skjuta på mål osv, det kunde jag allt! Men jag tror jag skämde mig ut, vissa sa ju att jag låg nästan på isen när jag sköt och jag tror dom fick sig en rolig syn;) Tänkte satsa på en bandykarriär, men det känns lite långt borta.. haha, isf som målis? Nejdå, dont worry! Men jag ska rycka upp mig! På med grillorna och börja åka igen, jag ska ju få mig en lektion (ha-ha stackarn som ska ta hand om mig) så förhoppningsvis kan jag stå på grillorna efteråt!


Efter idrotten stack jag iväg på "Möte". och träffade en saknad person,faktiskt! Trevligttrevligt iaf..


kram

Av Frida Lindberg - 13 januari 2009 07:44

Ber om ursäkt för det. Har inte haft så mycket att skriva här, har varit borta hela helgen och ja, massa sånt. Jag sitter i alla fall på skolan nu, väntar på att lektionen ska börja. Kände mig verkligen som en gengångare i morse. Så jävla jobbigt och kliva upp, jag har verkligen lyckats att vända på dygnet totalt. Noll sömn överhuvudtaget! Men det ska det bli ändring på.

 Idag slutar vi 12 också, GÖTT! Ska dra till sundsvall och fixa min tågräls, piffa till och dra lite extra i trådarna...



Nu börjar brudsen droppa in, kanske dags och avsluta?

ha det fint, uppdateringen ska bli bättre än vad den har varit dom senaste dagarna, kanske inte lika bra som förut eftersom jag har idétorka och inte orkar göra så mycket på dagarna heller,men ändå!;>


im your guardian angel

Av Frida Lindberg - 8 januari 2009 21:53

utråååååkad vad ordet. Dagen har mest varit tidsfördriv och tvtittande medans jag nu glider in på kvällspasset; What to do?

Slår nog på typ "En kvinnas doft"(tror den heter så) som jag fick låna av jockas. Kan ju aldrig sova på nätterna med en näsa lika fullproppad med gotta som mina tacos som alltid har en massa fyllning i sig..............


slå en pling om ni får lust!  ha det gött cuties

Av Frida Lindberg - 7 januari 2009 21:58

Då var den avklarad! och vilken grammisgala sedan. En full Håkan Hellström ramlar upp på scenen när han ska ta emot priset som årets manliga artist, svamlar på som aldrig förr, men gó och glá det är han tamejfan alltid!=D Hur full han är må vara! Timo uppträder med In flames, vilket jag tycker var väldigt annorlunda och bra. Dom ägde hovet tillsammans med Håkan!

Jazzpriset delades ut till värdiga vinnare samtidigt som många tårar fälldes.

Amanda Jenssen kom typ tvåa i alla kategorier hon var med i, vet inte varför jag påpekar det. Jag tycker väl mest det är lustigt. Årets album till Anna Ternheim, och hon är ju totalt fenomenal på det hon gör så inga konstigheter med det. Värdig vinnare tycker jag :) Och såklart allas Joey Tempest som jag faktiskt har träffat och pratat med.*STOLT* Mja, ett bra musikår har 2008 varit... För min del i alla fall! Massa nya låtar poppandes i hörlurarna, allt från pop,synth,hårdrock osv.


tack för ikväll, natti:*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards