Alla inlägg den 27 mars 2008

*^^

Av Frida Lindberg - 27 mars 2008 19:55

Ja, jag vet inte rikigt vad jag ska skriva om idag. Det är nog allt och ingenting som skulle behövas komma ut. Jag har ju inte bloggat på typ två dagar nu, och ja; hur kommer det sig? Jag har varit med Malin och Ylva och resten av gänget. Så, jag har haft lite och göra! haha, nu har vi fått det uppklarat i alla fall.

Och imorgon ska jag på Idol, eller ja. Åka till Luleå, sen på Lördag är det audition på stadshotellet med start Kl 9. :)

Håll tummar och tår snälla ni! Jag tänkte sjunga en låt som heter Think. Det är Aretha Franklin som gjort den, den är sjukt maffig. Hoppas nerverna håller i sig och man gör det skitbra. jag tror på mig själv!

Sången betyder mycket för mig, då jag väl får sjunga är det som jag får min terapi. Att lyssna på musik är ju himmelsk det med. Men att sjunga, inför en massa folk, ger mig en sån kick! Man vill  bara fortsätta tills man blir stum. Jag älskar verkligen och sjunga, att få sjunga för mig, är att visa mina känslor, vad jag känner, vad jag kan, det jag gillar. Och jag hoppas jag lyckas förmedla det bra! Det är en frihet för mig, musiken överhuvudtaget. Den sekund man går upp på scenen, då är man fri, då är det bara jag. Jag ska visa alla vad jag kan. I LOVE IT! Det där med Idol känns bra, förutom en sak.

Jag och Malin hade planerat det där så länge, det var liksom, nåt vi båda såg fram emot. Men nu kan hon inte följa med, och seriöst; Det suger! Hon är fan den som har stöttat mig mest, överhuvudtaget. Spelar ingen roll om det har med musiken att göra eller inte. Hon har stöttat mig med allt! Hon är där när det behövs. Men, jag vet att hon skänker mig flera tankar på lördag, och jag ska ha mitt halsband, det är faktiskt lugnande.


Haha, nu har jag visst skrivit rätt mycket om Idol, BYT ÄMNE FRITIOF!

Ahrm, min farfar skulle ha fyllt år nästa vecka. Jag saknar han, och jag saknar min morfar. Visst det har väl gått lite över 1 år. Men, ja. Dom var ju en del av mig, dom fanns ju där. Det gör dom ju fortfarande, men inte på samma sätt. Nåt som jag saknar är morfars;*hesröst* nämen tjeeeena tjeeejer! och sen en grispuss på kinden.  Jag saknar dom, har inte besökt gravarna på länge. Men snart är det nog dags. Sitta där. Avslappnad.

 <3


Alltså, jag vet vad jag vill, och det suger att jag inte får det. Fuck, jag saknar det så oerhört. Egentligen borde jag inte tänka på det, men sån är jag. En drömmare eller vad man nu ska kalla det. Jag måste fundera och spekulera. Jag hoppas min dröm uppfylls, den med dig i. tro&hoppas.


Jag ska nog lämna lite tankar åt morgondagen, Lämnakommentarer,tack!=)

Puss

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards